Vastuullisuus


Kannamme Sokotelissa huolta sekä ympäristön että yhteiskunnan hyvinvoinnista, mikä näkyy arjessamme konkreettisina tekoina. Olemme yhdessä muiden S-ryhmän toimijoiden kanssa sitoutuneet tekemään osuutemme, jotta Suomesta tulisi meille kaikille entistä parempi paikka elää.

Vastuullisuus on pieniä ja suuria tekoja

Kaikilla hotelleilla Green Key -ympäristömerkki

Hotellimme ovat kaikki Green Key -sertifioituja eli toimimme tiukkojen kansainvälisten ympäristökriteerien mukaisesti. Säästämme energian- ja vedenkäytössä, kierrätämme tehokkaasti, pienennämme matkailun aiheuttamaa rasitusta ympäristölle sekä kasvatamme henkilöstön ja asiakkaiden ympäristötietoisuutta.

Valitsemalla Green Key -merkityn hotellin olet mukana edistämässä vastuullista ja kestävämpää matkailua!

Tavoitteena 15 % vähemmän ruokahävikkiä

Ruoka muodostaa yli kolmasosan kulutuksen ympäristövaikutuksista, joten haluamme olla edelläkävijöitä ruokahävikin pienentämisessä. Sokotelin ravintolat osallistuvat  ruokahävikin teemaviikkoon ja kannustavat  henkilöstöä parhaiden hävikkikäytäntöjen tunnistamiseen. Viestimme myös asiakkaille hävikin vähentämisestä.

Vähennämme muovia

Olemme poistaneet hotelleissa ja ravintoloissa kokonaan käytöstä muoviset kassit, pillit ja cocktailtikut. Lisäksi olemme vaihtaneet hotelleissa muovia sisältävä vanupuikot muovittomiin ja ottaneet käyttöön kierrätysmuovista valmistetut kynät. Luovumme jatkossa myös huoneissa tarjottavien tuotteiden pakkausmuoveista ja korvaamme fleece-huovat luonnonkuituisilla peitoilla.

100 % hiilineutraalit kokoukset

Autamme myös yritystäsi saavuttamaan ympäristötavoitteet! Kompensoimme kaikkien Radisson Blu Hotelleissa järjestettyjen kokousten ja tapahtumien hiilijalanjäljen puolestasi. Teemme sen automaattisesti ja ilman mitään lisäkustannuksia.

Lue lisää

Yhteisen hyvän puolesta

Tuemme ympäröivän yhteisön hyvinvointia osallistumalla erilaisiin hyväntekeväisyystapahtumiin- ja kampanjoihin, kuten Jano- ja Nälkäpäivä-kampanjat. Toteutamme Radisson Blu Hotelleissamme myös vuosittaisen Responsible Business Action Month -kuukauden, jossa tavoitteena on lisätä sekä hotellien henkilökunnan, asiakkaiden että yhteistyökumppaneiden tietoisuutta ympäristö- ja yhteiskunnallisista asioista.